איפה הכסף בתהליכי ייצור???

במאמר זה, אתן לכם דוגמא אחת מיני רבות לשיפור בתהליך ייצור וחסכון של 67% בעלויות כ"א, כפי שבוצע מספר פעמים אצל לקוחות שונים שלנו, בנוסף, אציג סקיצה לפתרון וכן תמונת הפתרון במפעל.

המקרה הוא מקרה קלאסי, בו בלשונם של מהנדסי התעשייה: "המכונה קובעת את קצב הייצור", כלומר קיימות מכונות אשר מוזנות על ידי עובד, ונפרקות על ידי עובד אחר, משום אורכן וכן מאחר והמרחק בין מקום כניסת החומר למקום יציאת המוצר - גדול. מכונות כאלו נפוצות בתעשיית הריהוט (מכונות "קנטים" לדוגמא) ,תעשיית קרטון, תעשיות פלסטיק ועוד. בנוסף ל - 2 עובדים אלו, המרותקים למקומם, נמצא בד"כ עובד שלישי האחראי לכוונון המכונה ובקרה שוטפת של פעולתה. סה"כ - 3 משרות. (כלומר – העובד הראשון מזין וממתין למכונה שתסיים את המנה שהוזנה על מנת שוכל להזין מנה נוספת, עובד השני פורק וממתין למכונה אשר תסיים את מנת הייצור, העובד השלישי - מטפל בפעילות השוטפת של המכונה ונע לאורכה לבקרה וכוונונים  שוטפים).

חקר זמנים ומדידות עבודה מראים כי בד"כ אף אחד מהעובדים אינו עמוס מעבר ל 50% ולרוב אף פחות, בערך 25-30%. אבל כבר אמרנו שהמכונה קובעת את הקצב, לא??

מה הפתרון?

תכננו מסוע מחזיר אשר תפקידו לקבל את המוצרים בקצה המכונה ולהשיבם לתחילת המכונה לצורך סבב נוסף, במקרה הצורך (בהמשך לדוגמא של מכונות "קנטים" בתעשיית הריהוט) או לפעילות אריזה סופית שמבוצעת על ידי אותו המפעיל אשר עד עתה רק הזין את המכונה והיה בעומס של כ - 30%.

ומה עם המפעיל "הראשי" זה שמכיר את המכונה ו"משגיח" עליה בזמן הפעילות?

ובכן, בעזרת מערכת מצלמות וגששים פשוטים, כל המידע מגיע לעמדה אחת, בכניסת החומר למכונה וכך המפעיל יכול להזין את המכונה תוך כדי השגחה על פעילותה. בעת תקלה, הוא עוצר את הפעיות בעזרת לחצן המצוי בעמדת העבודה שלו, וניגש לפתור את הבעיה. ממילא בעת תקלה אין צורך בהזנה ו/או בפריקה של המכונה.

אז מה היה לנו: שלושה עובדים: עובד בכניסה, עובד ביציאה ועובד לאורך המכונה.

ומה קיבלנו? עובד אחד המבצע את כלל הפעילות.

 

מהי עלות הפתרון?

על פי הכלל שלנו כי השקעה תחזור בתוך שנתיים או פחות, עמדו לרשותנו פעמיים (ע"פ 2 המשרות אשר נחסכו) עלות מעביד לשנתיים כלומר בערך 320,000 ₪ (במרבית המקרים שאנו מכירים עלויות המעביד אף גבהות מאלו). ההשקעה בפועל הייתה כ - 120,000 ₪, כלומר החזר בתוך 9 חודשים.

ככה זה ניראה:  סקיצה ראשונית בתכנון -

ובמציאות:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מעוניין בפגישה ללא התחייבות?
השאר פרטייך עכשיו:
הודעתך נשלחה בהצלחה
 
_iesupport _chrome