המנהלים יודעים הכל

המנהלים בארגון יודעים כל מה שקורה, נכון?

ובכן - לא בהכרח - הייתכן?

בחברת שורה תחתונה אנו נמצאים בארגונים רבים מידי שבוע בשבוע.

בחלק גדול מהפרויקטים בהם אנו נדרשים לפתור בעיות תהליך, פריון או יעילות, מתברר לנו כי קיימים  גורמים משפיעים רבים אשר מוכרים היטב לעובדים, אך לא למנהלים.

לעיתים תפקיד צוות שורה תחתונה הוא לאתר בעיות וגורמים אלו, ולהביאם לידיעת המנהל הרלוונטי, על מנת שיפתור את הבעיה.

דגמאות? בבקשה:

זוכרים את העובד המחבר אזיקונים, עלו כתבתי באחד המאמרים הראשונים באתר שלנו? בעץ המוצר היה מוגדר אזיקון יחיד וקצר. העובד שהבין שהאזיקון קצר מידי, וכדי לתקנו - בזבז זמן וחומר על מנת לחבר 2 אזיקונים זה לזה וכך לקבל את האורך הנדרש. העובד לא הבין שהוא גורם נזק ופתרון הבעיה נמצא בהנדסה ולא באלתור. בפועל לקח 10 דק' עבודת מהנדס לפתור בעיה זו ולעדכן את עץ המוצר. אתם מוזמנים לקרוא בפירוט.

עוד דוגמא:  במכונת עיבוד באחד ממפעלי הנגרות בהם טיפלנו קיימות שתי משאבות וואקום הפועלות במקביל. אחת המשאבות החלה להרעיש. מפעיל המכונה פשוט כיסה אותה בשאריות לוחות עץ על מנת להשתיק את הרעש ולא דיווח לאחזקה. התוצאה: המשאבה התחממה, מסבי המנועים "נתפסו". נגרם נזק מכני כבד אשר דרש תיקון יקר ביותר, ואשר היה נמנע אם היה מתבצע טיפול מייד כשהחלו הרעשים ה"חשודים". מנהל האחזקה לא שמע? ואיש האחזקה האחראי למחלקה זו?

ודוגמא אחרונה להפעם: צבעי בחדר צבע החליף צבע במערכת האבקה לפי סדר המוצרים שהתקבלו במחלקה וללא תכנון ייצור כלשהו. מה שנכנס, נצבע. התוצאה – החלפת צבעים רבים ומיותרים, מעברים מגוון כהה לבהיר , הגורמים בזבוז חומרים רבים וקשים מאד לביצוע - התבצעו מספר פעמים ביום. התקבלה יעילות נמוכה ביותר של התהליך וצריכת חומר "אסטרונומית".

האם מנהל הייצור לא ראה? והמנכ"ל?

 

 

ובכן מה עושים?

ראשית, יש להכיר בעובדה כי בתהליכים השונים בארגון קיימים גורמים מעכבים הידועים רק למבצעי התהליך - קרי לעובדים, חלקם ברמות הנמוכות ביותר בהיררכיה הארגונית.

שנית, מפתחים שיטה או מנגנון לאיתור נקודות מעכבות אלו ולטיפול בהן.

כפי שאתם בוודאי מבינים, אנו בשורה תחתונה, אמונים על מתודולוגיות המתאימות לאיתור גורמים מעכבים אלו, או בשם המקצועי Turn Backs - באופן יעיל וממצה.

אחת השיטות תוארה כבר בהרחבה במאמר שפורסם באתר והעוסק בשיטת ה QCPC ובמאמר נוסף העוסק ב MP – מניעת טעויות.

ככלל המדיניות המוכתבת היא שכל עיכוב הוא נכס שניתן לנצל אותו לשיפור היעילות ורווחיות הארגון. לכן אנו מעודדים דיווח מסודר ושיטתי, מתגמלים מנהלי ועובדים המדווחים ומודדים את רמת הפתרונות הניתנים לעיכובים.

כל הנ"ל הם חלק מכלי הLEAN  - כלים התורמים לפעילות הארגון ומשפרים את כל שטחי הפעולה בו.

אנו, נשמח לסייע לכם ביישום תהליכי התייעלות אלו.

 

מעוניין בפגישה ללא התחייבות?
השאר פרטייך עכשיו:
הודעתך נשלחה בהצלחה
 
_iesupport _chrome