איזון הביצועים של מערך שינוע רובוטי - פרויקט אשר בוצע

כולנו מדברים על המהפכה התעשייתית ה - 4 ורובוטיקה. הפעם ברצוני לתאר בפניכם פרויקט אשר סיימנו לא מזמן.

המדובר בחברה תעשייתית גדולה ומוכרת המספקת חומרי גלם למגוון תעשיות אחרות.

בתהליך הייצור של החברה יש 3 שלבים עיקריים:

  • יצור חומר הגלם הבסיסי במתקן ייצור ראשי.
  • ייצור ראשוני של מוצר על פי דרישות לקוח במספר רב של מתקני ייצור.
  • התאמה סופית של המוצר לדרישות לקוח לקראת אספקה במספר רב של מתקני ייצור נוספים.


כמובן שקיימים תהליכים רבים נוספים המוכרים מכל ארגון יצרני כגון תכנון הייצור, אספקת חומרי גלם, אריזה , הפצה ועוד תהליכים רבים המהווים ארגון תעשייתי שלם.

עקב מורכבות המוצרים, המגוון הגדול ונפחי הייצור המרשימים פעולת במפעל החברה מערכת רובוטית של ניהול מלאי בתהליך, לאורך כל שלבי הייצור.

מערכת זו תוכננה והותקנה על ידי החברות המובילות בתחום זה בעולם ובמשך שנים לא מעטות פעלה באופן משביע רצון ובהתאם לדרישות הלקוח.

 

 

לאחרונה החלו מנהלי הייצור והתפעול לשים לב כי המפעל לא מצליח להגיע לתפוקות הנדרשות והם עסוקים חלק גדול מזמנם בפתרון בעיות זרימת חומר ו"שחרור פקקים".
כמו כן הושקעה עבודת כפיים רבה במשימות, אשר באופן רגיל בוצעו על ידי המערכת הרובוטית, כגון שינוע ואחסון ביניים, העברה לתחנות ייצור ועוד.

כאן נכנסנו אנו לתמונה. מטרת הפעילות של צוות שורה תחתונה הייתה פשוטה להגדרה אך מורכבת לביצוע: איתור הגורמים להורדת קצב הייצור.

לצוות המפעל היו השערות ותחושות בנוגע לגורמים המעכבים.
אנחנו, כחברת יעוץ מנוסה, כבר יודעים שאסור לנו להציג "תחושות" ו"הערכות" אשר אינן מבוססות על מספרים אמתיים אשר נלקחו מתוך מערכות המידע, תצפיות הנדסיות ומחקרי זמן ותהליך.
כל אלו צריכים להיות מבוצעים באופן מקצועי, על פי כל כללי הנדסת התעשייה ובמתודולוגיות המותאמות לבעיה הספציפית - לכן הפשלנו שרוולים ונכנסנו לעבי הקורה.

 פעלנו במספר מישורים:

  • איסוף וניתוח נתונים מתוך מערכות המחשב של החברה.
  • תצפיות ארוכות על אזורים אשר מיד נחשדו כגורמים מעכבים.
  • מחקרי זמן ותהליך על זרימת החומר - כאן הסתייענו רבות בסרטים שהתקבלו ממצלמות המפעל וביצענו עשרות שעות ניתוח של הופעת חסימות ועיכובים בזרימת החומר.


עם תום הניתוח ערכנו את התוצאות בטבלאות מפורטות אשר הראו בדיוק רב את קצב הייצור בתחנות השונות, והתפוקה של כל שלב, ההופך לכניסה לשלב הבא.
כמו כן הוצגו בדיוק רב תפוקות ויכולות בפועל של מערכת השינוע.

התוצאות:

  • אותר צואר בקבוק בתחנת אריזה משנית, אשר עד כה לא קבלה התייחסות מתאימה, אך עיכוב בה וחוסר היכולת שלה לעמוד בתפוקות הנדרשות יצר תגובת שרשרת אשר חסמה את המהלך התקין של זרימת החומר במפעל
  • אותר השני בסדר צווארי הבקבוק, אשר יופיע מיד לאחר פתרון תפוקות התחנה הנ"ל, הוא חלק ממערכת השינוע המשרת אגף מסוים במפעל, ובאופן ברור, נמצא בתת יכולת, בהתיחס לדרישות ממנו.
  • אותר השלישי בסדר צווארי הבקבוק הצפויים, זה הינו מרכיב אחר במערכת השינוע אשר יהיה בתת תפוקה, לכשיפתחו 2 צווארי הבקבוק אשר קדמו לו.

כמובן שברור לכולנו כי כשיפתחו 3 נקודות חסם אלו יופיע צוואר בקבוק חדש, באופן טבעי בתהליכים.
אנו כבר יודעים, על סמך חישובינו, מה יהיה צוואר הבקבוק.

 

 

כאשר הוצגו תוצאות הניתוח לצוות מנהלי החברה מייד עלתה השאלה "אבל מה קרה? שנים הכל היה בסדר".

גם כאן בדקנו והבנו ויכולנו לתת תשובה ברורה ומבוססת מספרים - מה שקרה הוא שדרישות הלקוחות השתנו - כמו שקורה לרבים מלקוחותינו.

השינויים כללו: קיצור סדרות הייצור, המגוון גדל וזמני האספקה המבוקשים התקצרו באופן ניכר אף הם.

זו לא תופעה חדשה והיא מוכרת היטב בתעשייה בכלל ובתעשייה הישראלית בפרט.
מערכת השינוע של חומר בתהליך אופיינה והותקנה לפני שנים לא מעטות והאפיון לא התאים יותר לדרישות המשתנות.

כדי לפתור זאת, יש לשנות הרבה הגדרות מערכת ולטפל מחדש בהגדרות הלוגיקה שלה.

בנוסף, כנראה שיידרש גם שינוי פיזי במערך כדי להתאימו לפעילות גמישה יותר של סדרות קצרות ומהירות.

 

מעוניין בפגישה ללא התחייבות?
השאר פרטייך עכשיו:
הודעתך נשלחה בהצלחה
 
_iesupport _chrome