כמה זמן לוקח להחליף גלגל?

אם נחשוב על זה רגע, בהחלפת גלגל במכונית יש מרכיבים רבים הזהים לפעולת כוונון - Set Up במכונה בתהליך הייצור.

הזמן בו מוחלף הגלגל הוא זמן בו המכונית חייבת לעמוד ולא יכולה להיות "יצרנית", האמנם כך גם במכונות בתהליך הייצור?

מכיוון שתמונה טובה מ - 1,000 מילים, וסרט טוב מ - 1,000 תמונות, לחצו על הקישור להלן, לצפייה בסרטון מתוך מירוצי פורמולה המדגים נושא זה.

אל תשכחו לחזור אחרי שתראו.

ובכן, מדהים לא?

כמה נקודות להדגשה במיוחד בקטע המוקדם משנת 1950:

  • לעובד אשר מחליף את הגלגל הראשון, היה קושי בפתיחת אום ההידוק והוא נאלץ לחבוט בה מספר פעמים רב בפטיש.

האם האום נסגרה במומנט ידוע מוגדר כך שיאפשר פתיחה מהירה, ויחד עם זה גם הידוק מספיק - כנראה שלא, מאחר ובצד השני של הרכב התהליך שונה לגמרי ומהיר הרבה יותר.

  •  העובד אשר מרים את המכונית על מגבה - ג'ק מכאני, כנראה אינו מספיק חזק. המערכת שלו מבוססת על משקל גוף, והוא, הרזה, נאלץ להפעיל הרבה מאד כוח ומשקל גוף כדי להגביה את המכונית.

ניתן לפתור זאת בתכנון מדוקדק יותר של המגבה - או לקחת לתפקיד עובד כבד יותר

  • העובד אשר מנקה את שמשת המגן, ממשיך לעשות את תפקידו גם אחרי שכל שאר הפעולות כבר הסתיימו. מה חשיבות עבודה זו? האם הוגדר פרמטר לתום העבודה?

כנראה שלא - הנהג יצא לדרך עוד לפני שהעובד סיים וכמעט שדרס אותו.

 

והקטע השני, משנת 2013 - זו כבר ממש אומנות. אני נהניתי. ואתם?

סה"כ 2.99 שנ'

 

כלומר:

החלפת צמיגים ברכב מרוץ בשנת 1950 - 1:05 דקות

                                    ובשנת 2013 - 2.99 שניות

 

שיפור של 95%.

 

לסיכום: SET UP – קריטי לניצחון במרוצים, כמו גם לניצחון במרוץ ההתייעלות

מעוניין בפגישה ללא התחייבות?
השאר פרטייך עכשיו:
הודעתך נשלחה בהצלחה
 
_iesupport _chrome