תהליך התפעול - שלבים עיקריים

מאמר זה הינו השני בסדרת מאמרים על תהליכים בתפעול. במאמר הקודם עסקתי בהגדרות כלליות. עתה הגיע הזמן "לצלול" לעומק הנושא.

מטרת תהליך התפעול כולו הינה לספק את המוצרים ו/או השירותים במועד, באיכות ובעלות שהוגדרו בהזמנת הלקוח. עכשיו, כעת, נעסוק במרכיבי התהליך השונים.

 

שרטוט סכמתי של תהליך תפעול

 

 

 

לב התהליך כאן הוא שירות הלקוחות, או התפ"י. ראו מאמר קודם. שירות הלקוחות מבין את הזמנת הלקוח ומתאם עמו ציפיות בכל האמור למוצרים שהוזמנו, זמני אספקה ונושאים נוספים הספציפיים לכל ארגון וארגון.

מידע זה מתורגם על ידי שירות לקוחות "לשפת המפעל", כך שיהיה מובן לכולם.
בנוסף, על שירות לקוחות להגדיר את הפערים הקיימים מהבחינה ההנדסית – האם המוצר הינו מוצר סדרתי / קטלוגי מוכר וידוע שקיים לגביו כל המידע ההנדסי הנדרש לייצור או שמא הוא מוצר חדש הדורש פיתוח מקיף, או אולי מוצר המתבסס על מוצר קיים ונדרשת עבורו התאמה קלה בתכן או בתהליך הייצור.
על סמך התשובות לשאלות אלו, יגדיר שירות לקוחות את המשך התהליך: פיתוח, הנדסה וייצור או אולי ייצור בלבד של מוצר מוכר.
בכל מקרה, רק לאחר השגת כל התובנות הללו ותיאום עם כל הגופים הנוספים ניתן לחזור ללקוח לאישור ההזמנה.

מכאן נתקדם עם מוצר קיים המוכר לארגון ועבורו קיים כל המידע הנדרש. לאחר בחינת המלאי הקיים בארגון של מוצרים מוכנים ו/או חומרים וחלקים הנדרשים לייצור, יופקו על ידי שירות לקוחות דרישות לרכש והוראות ייצור / פקודות עבודה לייצור.

עם הגעת החומרים ניתן לייצור את המוצר.
חלק מהמוצרים יגיעו מוכנים מקבלני משנה וספקים ואז ניתן להעבירם ישירות למחסן תוצרת גמורה, או להכנה למשלוח.
כתלות במדיניות האיכות בארגון ובתהליכי ביקורת האיכות הנדרשים, ישולבו בתהליך נקודות ביקורת איכות.

תיאור זה של התהליך הוא סכמתי לחלוטין וברור כי יש עבורו גרסאות שונות על פי הארגון הספציפי. במאמרים הבאים נרד יותר לפרטים בכל האמור בשלבים השונים.

מעוניין בפגישה ללא התחייבות?
השאר פרטייך עכשיו:
הודעתך נשלחה בהצלחה
 
_iesupport _chrome