תכנית ראליטי – חלק ז

זהו כבר הפרק השביעי והאחרון בתכנית הראליטי המרתקת. כבר ברור למי שלא הבין זאת קודם, תהליך התכנון של מפעל חדש הינו נושא מורכב ביותר. על מנת שהתוצאה תהיה טובה ומתאימה לצרכי המפעל/חברה נדרש תהליך מורכב וקפדני. אנו עושים זאת יחד עם לקוחותינו יום, יום.

 

 ראשית תקציר הפרקים הקודמים:

חברה תעשייתית מאזור הצפון התפתחה וגדלה והמבנה הקיים צר מלהכיל, יתרה מזאת, החברה צופה התפתחות יפה וגדילה בכל הפרמטרים הכמותיים בייצור. החברה רכשה שטח של כ 4,000 מ"ר ופנתה לחברת שורה תחתונה לתכנון הפונקציונאלי של המפעל החדש.

עד כה ריכזנו ובנינו את בסיס הנתונים, הוכן קונספט תכנוני מתאים, אשר אושר על ידי הנהלת החברה (הוצגו מספר חלופות לקונספט ונבחרה אחת מהן). לאחר אישר הקונספט הועבר החומר לאדריכל להמשך תכנון המבנה והכנת כל החומר להגשה.

סיימנו את שלב התכנון המפורט בו ביצענו מיקום ותכנון של כל אזורי העבודה, אחסנה ושאר הפעילויות, באופן מדויק ובגדלים המתאימים מבחינת שטח וגובה נדרשים.

בנוסף אנו ממקמים את כל הציוד הנדרש, על פי רשימות הציוד אשר עתיד להיות במפעל החדש (לעיתים קרובות רשימה זו שונה מהותית מהציוד הקיים כיום), מידותיו והתשתיות הנדרשות לו, בדיוק במיקום הסופי בו הוא יוצב. 

 

בתום שלב זה יש לנו תכנית של הבניין, מבוססת על התכנון האדריכלי והכוללת :

  • שרטוט קווי של מערך המפעל בקומת הקרקע, כולל פתחים והמלצה למיקום ממ"דים.
  • חתכים והגדרות גבהים בנקודות השונות, כולל הגדרת פתחים וגבהים נדרשים בכל אזור.
  • תכנון מפורט של מחסנים כולל שרטוטי מידוף, חתכים, הגדרות מידוף וכלי שינוע נדרשים.
  • מיקום גודל ושיטות אחסנה ושינוע בשטחים לוגיסטיים (אחסון ביניים, מחסנים, אזורי פריקה וטעינה)
  • מיקום מכונות, קווי ייצור ועמדות עבודה ידניות, מיקום של כל הפונקציות והציוד ותיאור זרימת החומר במפעל. לכל מכונה ועמדת עבודה יצוינו כל תשתיות הנדרשות עבורה: החשמל, המים, לחץ אוויר, חוזק רצפה מיוחד וכדומה הנדרש בנקודה בה היא תמוקם
  • מסמכים נלווים להסברי פרטים שלא ניתן להגדיר בשרטוט ודרישות מיוחדות.
  • מסמך הנחיות למתכננים השונים.

 

בשלב זה:

מתבצעת עבודה אינטראקטיבית שלנו עם האדריכל המתכנן את המבנה בהתאם לתכנית הפונקציונאלית שתוכננה על ידי הצוות שלנו, ובהתאם למסמך הנחיות למתכננים אשר הכנו.

במקומות בהן האדריכל נתקל בקשיים, או באילוצים שונים הוא פונה עם ההתלבטות ובעבודה משותפת אנו מבצעים שינויים והתאמות לתכנון הפונקציונאלי ו/או לתכנון האדריכלי, כך שנעמוד בכל הדרישות של הלקוח, מחד, ובכל הגדרות האדריכליות והרגולטוריות, מאידך.

תהליך דומה נעשה מול כל אחד מול היועצים האחרים, (חשמל, אינסטלציה, נגישות, מיזוג, אויר דחוס, בטיחות אש וכו'), כך שבעת כתיבת שורות אלו מסמכי התכנון וההגשה לקבלת היתר הולכים ומושלמים.

 

ומה ההמשך?

למרות שסיימנו אנו את תהליך התכנון, חלקנו בפרויקט לא תם - אנו מקפידים לבחון בעיני השימוש של הלקוח את כל התכנונים של המערכות השונות ומאשרים ללקוח שני פרמטרים עיקריים שאנו בוחנים בשלב זה:

  • התכנון מתאים לשימושים, כפי שהוגדרו על ידו בתכנון הפונקציונאלי ובמסמך ההנחיות לתכנון.
    • קיום בתכנית של כל נקודות התשתית כפי שהוגדרו.
    • אי קיום נקודות מיותרות העולות כסף מיותר.
    • קיום הנחיות מיוחדות אשר נמסרו במסמך ההנחיות אשר חשיבותן רבה לתפקוד היעיל של המפעל החדש
  • אנו בוחנים את התכנון, לאור נסיוננו ומוודאים כי אין בו טעויות גסות ו/או תכנון שלא מתאים לדרישות הלקוח. כאן אנו משתמשים בנסיון הרב שרכשנו במהלך תכנון של יותר מ 200,000 מ"ר של מפעלים בשנים האחרונות.

 

 

עבודה רבה, ללא ספק, אך בסיומה כמות הנושאים הפתוחים תהיה קטנה ביותר וכל מתכנני המערכות יוכלו להכין כתבי כמויות למכרז מול הקבלנים השונים.

מכאן לוקח את המקל מנהל הפרויקט ואנו נשארים ברקע, לסיוע ופתרון בעיות אד הוק.

 

לוח הזמנים:

מעכשיו שלבי ההגשה והתכנון השונים אמורים לקחת עוד 3-4 חודשים אשר לאחריהם ניתן יהיה , סוף, סוף, להתחיל בבניה והקמת המפעל.

פעילות הבניה תיקח עוד כ - 10 חודשים עד שנה.

סה"כ כ  - שנתיים עד למועד בו הלקוח יוכל להכנס, בשעה טובה, לבניין החדש.

נשמח לחגוג את האירוע המרגש, בבוא היום.  

 

ניתן ליצור איתי קשר דרך עמוד יצירת קשר באתר, או ישירות ל :054-7796387, david@dsbl.co.il בהצלחה ללקוח בהמשך התהליך.

הצוות שלנו עומד לרשותכם לפתרון כל בעיה או שאלה בהמשך.

מעוניין בפגישה ללא התחייבות?
השאר פרטייך עכשיו:
הודעתך נשלחה בהצלחה
 
_iesupport _chrome