מה שלא נמדד - לא מנוהל

במאמר הקודם, מפתחות ההתייעלות, עסקנו במידע שיש להשיג בארגון לפני שמקבלים החלטות גורליות, והמיועד לתת את הכלים הנדרשים לצורך התייעלות.

ובכן, מה מודדים ואיך?

כאשר מתחילים ביישום של מערכת מדדים בארגון בו לא הייתה מערכת שכזו או שקיימת מערכת חלקית בלבד, אני בדעה שצריך להתקדם לאט, אבל בקצב קבוע. נתחיל מהמדדים הבסיסים ביותר:

  • תפוקה ליח' זמן.
  • תפוקה לשעת עבודה אדם ליחידת זמן.
  • מדדי איכות כגון מספר פגומים ליח' זמן או יחס פגומים לטובים.
  • צריכת תשומות שונות כגון חומרי גלם וחומרי אריזה.

 

וגם מדדים מעט מורכבים יותר:

  • זמני עמידה ופעילות של הציוד. מכאן נגיע בסוף ל TPM ובחינת OEE.
  • כל מדד אחר המצביע באופן ישיר על ביצועי החלק בארגון שבאחריות המנהל.

לאחר שמגיעים לשיטה באיסוף הנתונים וניתוח תוצאות מדדים אלו, ניתן "לעלות כיתה" ולהתחיל לבחון מדדים מורכבים יותר והקשים לניתוח והסקת מסקנות.

 

אני בדעה שצריך לשמור מערכת זו כפשוטה וקלה להבנה בכל רמות הארגון, כך שגם העובד הפשוט יוכל, בהינתן לו גישה לתוצאות איסוף הנתונים, להתייחס לנתונים אלו ולפעול לשיפור.

מעוניין בפגישה ללא התחייבות?
השאר פרטייך עכשיו:
הודעתך נשלחה בהצלחה
 
_iesupport _chrome