שנה חדשה החלה - 2018

זה שוב קרה, שנה חדשה החלה.

הפעם אנו יודעים שזו תהיה שנה חדשה, טובה יותר, יעילה יותר ורווחית הרבה יותר.

אבל כיצד?

נסתכל רגע על מערכי תפעול שונים, ואלו יכולים להיות מערכות ייצור או מערכות לוגיסטיות. ברבים מהארגונים בהם אנו פועלים ומבקרים אני נוכח לדעת שהמנהלים ערים לכך שיש בעיות של חוסר יעילות ופריון נמוך, אך לא תמיד הסיבות ברורות לצוות הניהולי.

 

man with loss graph

 מניסיוננו בעשרות רבות של פרויקטים במהלך 14 השנים האחרונות ניתן למצוא את הסיבות לחוסר היעילות ופריון נמוך במספר מוגדר היטב של אזורים:

  1. כלי ניהול – בארגונים רבים יש חוסר בכלי מדידה של תפוקות, ובהתאם לאמרה

"מה שלא נמדד, לא מנוהל", גם אין בחינה רציפה של תפוקות התהליך ואיתור בעיות. הפתרון – אפיון ופיתוח סט מדדים לפעילות הארגון ובהמשך, אפיון ופיתוח כלי ניהול, לרוב ממוחשבים כגון תוכנות MES  למיניהן או מערכות מתוך תכנת
ה -ERP  בארגון.

 

  1. אמצעים ושיטות – העולם מתקדם, אך בארגונים רבים אמצעי הייצור "נשארו מאחור".

אם ניתן למצוא קו מקשר בין כל הארגונים המצליחים איתם אנו עובדים, הרי שזו השקעה רציפה ומושכלת בציוד ומתקנים השומרים על הארגון בחזית הטכנולוגיה ומאפשרים לו להפיק מוצרי איכות ובמינימום השקעה.

בהחלטות אלו מתערבים פרמטרים רבים כגון יכולת המימון של הארגון, רמת הידע אשר יש בארגון לצורך בחירת ציוד מתאים, ארגון מערך הציוד ותכנון מחודש כך שיתאים לציוד חדיש ועוד שיקולים רבים (בהם אנו מסייעים - בשל העובדה שאנו מבקרים בתערוכות רבות ומכירים את ההתפתחויות הטכנולוגיות במגוון תעשיות).

 

  1. הערכת חסר של היכולת האמתית של התהליך - לעיתים קרובות אנו מגיעים לארגונים בהם, לאחר תהליך שיפור, התפוקות עולות ב 30-50%, ללא השקעה ניכרת בציוד חדיש - כלומר, ניתן היה להפיק יותר מן המערכת הקיימת, על ידי פעילות שיפור שיטות ממוקדת.
    בכל המקרים הללו הובעה, בתחילתו של התהליך, סקפטיות רבה מצד צוות הארגון ביכולת ההגעה ליעדים אלו, משום הערכת החסר של היכולת הקיימת, אשר לא מומשה.

 

  1. בזבוזים, בזבוזים ושוב בזבוזים – (הכוונה לבזבוז - MUDA, כפי שהוא נקרא בשפת ה Lean). פעילויות רבות אשר אינן מוסיפות ערך בתהליך כגון הקלדות כפולות ומרובות, ביקורת איכות במקום פתרון בעיות שורש, שינוע מיותר מתחנה לתחנה, ניהול מלאים לא נכונים, ייצור מיותר למלאי או הזמנות חו"ג ללא צורך, חוסר סדר וארגון סביבת העבודה המקשה על התפקוד (5S כבר אמרתי??)

 

  1. תכניות עבודה וזרימת התהליך אשר אינן משרתות את מטרות הארגון – הארגון כולו חייב לעבוד ולפעול כמערכת משומנת - על כך אחראית תכנית העבודה המסנכרנת בין כל הגורמים.
    לעיתים מזומנות תכנית העבודה / תכנית הייצור - אינה מתאימה ומשרתת מטרות של מרכיב אחד בארגון בלבד.

 

מה לעשות?

ראשית - עצם ההבנה שיש בעיה היא קריטית ולא צריך להתעלם מהעובדות, גם אם הן לא נעימות.

שנית – קיימים פתרונות לכל אחד מן הסעיפים הנ"ל. חלקם קלים יותר ליישום, ויניבו, בארגונים מסוימים תוצאות במהירות, וחלקם קשה יותר ומורכב ליישום בהם תוצרי של התהליך יתקבלו לאחר זמן ממושך יותר.

 

woman with profit graph

 

אנו, בצוות שורה תחתונה, תמיד מנתחים כל פתרון ושיפור בהסתמך על הכדאיות הכלכלית שלו ותקופת החזר ההשקעה. משעה שהפתרון ברור וכדאיות ההשקעה מוכחת, אנו מלווים את הארגון בכל צעד וצעד עד ליישום המלא.

 דוגמאות? יש הרבה. ניתן ליצור איתי קשר לשיחה מקצועית ובלתי מחייבת בה נוכל לבחון יחד מקרים ודוגמאות שעשויים להתאים לארגון שלך.

 שנה אזרחית טובה ופורייה.

 דוד שלו וצוות שורה תחתונה.

054-7796387

david@dsbl.co.il

 

מעוניין בפגישה ללא התחייבות?
השאר פרטייך עכשיו:
הודעתך נשלחה בהצלחה
 
_iesupport _chrome